بهترین وکیل خانواده اصفهان

راهنمای انتخاب بهترین وکیل اصفهان

به جای صرف کردن ساعت‌ها وقت در دادگاه و سردرگم شدن بهتر است که همان ابتدا یک وکیل متخصص و باتجربه را انتخاب کنید. داشتن وکیلی با مهارت و تخصص کافی می‌تواند شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری نماید.اگرچه پیدا کردن یک وکیل در هرزمینه ای کار آسانی است، اما شناخت بهترین وکیل اصفهان قطعا کار دشواری است.

یک انتخاب خوب و موفق همیشه از روی علم، دانش، آگاهی و شناخت سرچشمه می گیرد. چه بسا در طول زندگی خود انتخاب هایی داشتیم که بدون شناخت با شکست مواجه شده است و ازدواج مصداق بارز آن می باشد. انتخاب بهترین وکیل از مهم‌ترین اقداماتی است که برای حل مشکلات حقوقی باید در نظر بگیرید. در دنیای امروزی کمتر کسی پیدا می‌شود که درگیر پرونده‌های حقوقی نباشد.

که در این مطلب درمورد ویژگی های یک وکیل خوب و وظایف وکیل آگاهی پیدا می کنیم و امیدواریم که این آگاهی و شناخت، موجب انتخاب ها و تصمیم هایی با نتایج فوق العاده باشد.

 

تعریف وکالت

معنی لغوی وکالت، تفویض و واگذار نمودن است و در اصطلاح حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب (وکیل) خود می نماید.
قانون مدنی ایران در ماده ۶۵۶ وکالت را چنین تعریف کرده است؛ وکالت عقدی است که بموجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را بر انجام امری نایب خود قرار می دهد.

پس از شناخت بهترین وکیل اصفهان، با انعقاد عقد وکالت می توانید کارهای حقوقی و… خود را به او واگذار کنید. با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف وکیل و مسئولیت های متقابلی می شوند.
وکالت یکی از عقود بسیار رایج می باشد، که امروزه در صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی و بانک‌ها استفادۀ زیادی می شود. وکالت عقد است و در نتیجه نیاز به ایجاب موکّل و قبول وکیل دارد.

از حین بسته شدن عقد وکالت اقدامات بهترین وکیل اصفهان در موضوع وکالت تا زمان پابرجایی عقد به مثابه اقدامات موکل بوده و نافذ محسوب می شود و موکل نمی تواند از وضعیت بوجود آمده تخطی نماید و ملزم به انجام آثاری است که حاصل شده است.

عقد وکالت از عقود جایز است به این مفهوم که طرفین عقد (وکیل و موکل) هر زمان لازم دیدند می توانند عقد وکالت را فسخ نمایند و برای این انجام اینکار نیاز به تنفیذ و یا پذیرش توسط طرف مقابل نمی باشد، فسخ توسط موکل را “عزل” و فسخ توسط بهترین وکیل اصفهان را “استعفاء” می نامند.

اختیارات وکیل

وکیل در انجام امور و تعهدات محوله دارای اختیارات موکل بوده و عدم حضور موکل، خللی به اقداماتی که از جانب وکیل انجام پذیرفته وارد نمی آورد. به عنوان مثال وکیل در بیع زمین می تواند زمین موکل را در دفاتر و بنگاه های معاملاتی به فروش برساند و از جانب موکل خود، مبایعه نامه را امضاء نماید و اگر از حدود تعهدات تخطی نکرده باشد و مسئولیت پذیر موکل خود باشد معامله صورت گرفته کاملا نافذ بوده و موکل هم ملزم به رعایت تعهدات معامله انجام شده است.

انواع و اقسام وکالت

طبق مطلبی که درتعریف وکالت بیان شد به منزله یک عقد جایز، وکالت به دو قسمت “وکالت کاری” و “وکالت قضایی” تقسیم می شود. اما انواع وکالت و انجام کارها مختلف است، که در ادامه با تمامی این موارد آشنا خواهیم شد.

وکالت عادی یا کاری چیست؟

عقد وکالت در موضوعات کاری طبق اصول در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و نگارش می شود. لکن عدم انجام این تشریفات موجب زوال و بطلان عقد وکالت نیست، مزیت بستن عقد وکالت در دفاتر اسناد رسمی اعتبار اثباتی این اسناد بوده و جهت استحکام و تسریع در انجام امور محوله لازم است بصورت رسمی تنظیم شود.

لازم به ذکر است که بهترین وکیل اصفهان، طی روند اغلب ادارات، سازمانها و نهادها جهت انجام امور محوله موکل نیازمند داشتن وکالت نامه رسمی که در آن موضوع وکالت صریحا قید و نگارش شده است، می باشد درواقع عملا عقد وکالت کاری بصورت رسمی بایستی تنظیم شود و دارای اعتبار می باشد.

نمونه هایی از وکالت های کاری

1- وکالت در طلاق که از سوی شوهر که دارای حق طلاق است به همسرش تفویض می شود که بتواند با انتخاب وکیل دادگستری (در صورتی که خانم وکیل دادگستری نباشد) از دادگاه تقاضای متارکه نماید.

2- وکالت کاری به مقاطعه کار(پیمانکار) جهت انجام امر جاری و اخذ مجوز های لازم و مراجعه به سازمانهای نظام مهندسی، شهرداری، ادارات دولتی و مالیاتی

3- وکالت در انجام معاملات (بیع، اجاره، صلح، هبه، وقف وصیت و…)

4- وکالت در مراجعه به ادارات و بانکها که نیازمند حضور شخص اصیل بوده لکن به دلیل پاره ای از مشکلات توانایی حضور را ندارند.

 

وکالت قضایی(دادگستری)

در مقابل موضوعاتی هستند که تخصصی محسوب می شود و بهترین وکیل اصفهان بایستی اخذ مجوز بگیرد و نهایتا نهادها و سازمانها تنها با داشتن چنین مجوزی ملزم به پذیرش هستند به این خاطر که تخصص موضوع وکالت جهت غبطه موکل امری ضروری محسوب می شود، اخذ و مجوز وکالت دادگستری آزمون وکالت بوده که در پی قبولی آن آزمون با گذراندن بالغ بر دو سال کارآموزی و سپس پذیرفته شدن در امتحان اختبار صادر می شود.

در ایران مهمترین موضوعی که نیازمند تخصص جهت امر وکالت بوده وکالت قضایی یا وکالت در دادگستری ها است. لذا جهت طرح دعوا و شرکت در جلسات رسیدگی در دادگاه ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف هر شخص نمی تواند به نیابت از موکل در دعوای موکل یا بطرفیت ایشان انتخاب شود و با داشتن وکالت نامه کاری رسمی از حقوق موکل دفاع نماید.

به سبب اینکه دارندگان مجوز قضایی را وکیل دادگستری گویند هر زمان صحبتی از موضوع وکالت یا بهترین وکیل اصفهان می شود به ذهن ها اینگونه خطور می کند که منظور وکالت قضایی یا وکیل دادگستری است و کمتر توجه ها به وکالت کاری که از نظر تعدد و گستردگی وسیع تر نیز می باشد جلب می شود.

وجوه اشتراک و تمایز وکالت دادگستری و کاری

وجه اشتراک وکالت کاری و قضایی همان نیابت داشتن وکیل از جانب موکل در امر موضوع وکالت بوده و عدم حضور موکل موجب نمی شود که اقدام وکیل باطل یا غیر نافذ قلمداد شود.

در مقابل وجه تمایز این دو امر علاوه بر داشتن مجوز جهت وکالت قضایی دارای این تفاوتهاست.

1- در وکالت قضایی برخلاف وکالت کاری، حدود اختیارات موکل و وکیل در عزل و استعفاء بهترین وکیل اصفهان اگر موجب تجدید جلسه رسیدگی شود مورد پذیرش دادگاه واقع نمی شود.

2- عقد وکالت قضایی بر خلاف وکالت کاری، بصورت عادی هم مقبول بوده و دارای اعتبار بیشتری نسبت به عقد وکالت کاری عادی است از طرفی بهترین وکیل اصفهان جهت اخذ وکالت لازم به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نبوده و می تواند در پورتال کاری خود در سامانه ثنا وکالت شخصی را عهده دار شود. و امضاء ها ذیل وکالتنامه به طریق الکترونیکی و غیر حضوری از طریق پیامک و فرستادن کد پیامکی به وکیل درج و عقد وکالت شکل می گیرد.

3- وکلای دادگستری دارای درجات اعتباری متفاوتی هستند که به سه دسته وکلای کارآموز، پایه دو و پایه یک تقسیم می شوند. وکلای کارآموز و پایه دو از انجام برخی از امور وکالت مانند مطالبات وجه و حقوقی تقویمی بالغ بر 500 میلیون تومان و همچنین کیفری یک (قتل، حبس ابد، تعزیری درجات 1، 2 و 3 و…) که مرجع تجدید نظر آنها دیوان عالی کشور است و … منع شده اند. وکلای کارآموز بایستی علاوه بر امضای خود امضای وکیل سرپرست را نیز اخذ نمایند.

4- بر خلاف وکالت کاری در پاره ای از موضوعات اصیل حتما می بایست وکیل اختیار کند بدین معنا که دادگاه به موضوع دعوا تا زمانی که موکل اخذ وکیل نکرده باشد رسیدگی نمی نماید. دعاوی موضوع دادگاه های کیفری یک از جمله موضوعاتی است که الزام به اختیار وکیل ضروری است.

5- وکیل قضایی (دادگستری) بر خلاف وکیل عادی (کاری) اصولا و قاعدتا برای بهتر و مفیدتر انجام شدن موضوع وکالت انتخاب و معرفی می شود لذا داشتن وکیل دادگستری به مراتب مثمرثمرتر از نداشتن آن جهت پاسخگویی، دفاع و نگه داشتن مواعد قضایی و پیگیری امور قضایی است لکن در وکالت کاری به جهت مشغولیت موکل و ضیق وقت اصولا شخصی را به نیابت انتخاب می کند در واقع بهترین وکیل اصفهان انتخابی ماموری برای موکل بوده تا تحت اوامر آمر خود به انجام امرش بپردازد.

 

وکالت مطلق: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.
وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و بهترین وکیل اصفهان باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین

انواع وکالت  به لحاظ اخیار موکل و از لحاظ مجوز وکالت

وکالت تعینی: وکالتی است که از طرف شخص به وکیل تعینی و انتخابی خود ارجاع می گردد که ممکن است وکالت حسب مورد به وکیل پایه یک دادگستری و یا به وکیل پایه دو دادگستری داده شود .
وکالت اتفاقی: اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکیل دادگستری نباشد اگر بخواهند برای خویشاوندان نسبی و سببی خود تا درجه دوم از طبقه سوم وکالت نمایند، ممکن است که سه نوبت در سال به آنها وکالت اتفاقی داده شود.

وکالت معاضدتی: وکالت معاضدتی وکالتی است که در موضوعات حقوقی  از طرف کانون وکلا یا مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به وکیل دادگستری ارجاع می شود .
وکالت تسخیری: وکالتی است که از طرف دادگاهها در امور کیفری برای دفاع از متهم در جرائمی که مجازات آن بر حسب قانون قصاص نفس ، اعدام ، رجم ، حبس ابد می باشد ، به وکیل دادگستری ارجاع می شود و چنانچه متهم شخصاً وکیل معرفی ننماید ، تعیین وکیل تسخیری برای او الزامی است مگر در خصوص جرائم منافی عفت که متهم از حضور یا معرفی بهترین وکیل اصفهان امتناع می نماید .
وکالت اشخاص حقوقی حقوق عمومی: وزارتخانه ها ، موسسات دولتی و وابسته به دولت ، شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات عمومی غیر دولتی ، شهرداری ها و بانکها می توانند علاوه بر استفاده از وکیل دادگستری از اداره حقوقی خود یا کارمندان رسمی خود تحت شرایطی به عنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند و می بایست معرفی نامه نمایندگی حقوقی به مراجع قضایی ارائه نموده و حدود اختیارات نماینده نیز مشخص‌باشد .
وکالت اشخاص حقوقی حقوق خصوصی: نظر به اینکه اعطای نمایندگی حقوقی از سوی شرکتهای خصوصی جهت اقامه دعوی، دفاع و پیگیری پرونده در دادگاه ها و دادسراها پذیرفته نیست لذا شرکتها می توانند با اعطای وکالت به وکیل دادگستری نسبت به اقامه دعوی، دفاع و پیگیری امورات خود در محاکم، توسط وکیل دادگستری ‌اقدام‌‌‌ نمایند.
وکالت در مطالعه پرونده: اشخاصی که توان مالی پرداخت حق الوکاله جهت اعطای وکالت به بهترین وکیل اصفهان، در دفاع و پیگری پرونده را ندارند و یا اشخاصی که صرفاً قصد اطلاع حقوقی از روند دادرسی و بررسی پرونده را دارند می توانند با اعطای وکالت در مطالعه پرونده به وکیل دادگستری از مزایای این نوع وکالت بهره مند شوند .

چه مدارکی برای تنظیم وکالت‌نامه لازم است؟

برای نوشتن وکالت نامه، کارت ملی و شناسنامه وکیل و موکل و کپی آن‌ها ضروری است.
اگر قرار است برای خرید و فروش خودرو یا ملکی وکالت داده شود، باید سند و مدارکی که نشان‌دهنده مالکیت موکل است، به دفترخانه‌ها ارائه کنید. یعنی هر حقی که قرار است از سوی موکل به وکیلی داده شود، باید مدارکی مبنی بر داشتن آن حق توسط موکل ارائه شود.

مواردی که در وکالت‌نامه بلاعزل باید رعایت کنید:
وکالت‌نامه را به دقت بخوانید. تمام مواردی که می‌خواهید عنوان کنید را با جزئیات بنویسید.
در معاملات کلان از طریق وکالت ‌نامه، حتما قبل از انجام معامله اعتبار وکالت‌ نامه از دفترخانه تنظیم‌کننده سند، کتباً استعلام شود.
بهتر است فقط برای امور اداری از وکالت بلاعزل استفاده کنید و اگر ملکی خریداری می‌کنید، هرچه زودتر به سند قطعی تبدیل کنید.
برای تنظیم وکالت ‌نامه حتما به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. وکالت ‌‌نامه شما باید به صورت کتبی نوشته شود و در دفترخانه‌های رسمی به ثبت برسد. در غیر این صورت وکالت شما نسبت به بهترین وکیل اصفهان فسخ شده، و قانونی نیست.
از وکالت ‌نامه دو نسخه تهیه کنید؛ یک نسخه دست فروشنده و یک نسخه دست خریدار باشد.
با افرادی که نمی‌ شناسید به هیچ عنوان معاملات وکالتی انجام ندهید.

 

سخن آخر:

وکیلی که از تخصص، دانش، تجربه و خدمات حرفه‌ای برای موکلان خود بهره می‌گیرد، بهترین خدمات حقوقی را به موکلان خود ارائه می‌کند. با توجه به جایگاه اهمیتی که عدالت و حقوق برای انسان‌ها دارند، انتخاب وکیلی با تجربه و قابل اعتماد، بسیار مهم است. در این میان، وکیل رضوان سلیمانی که  سابقه‌ی کار در حوزه وکالت دارد، به عنوان یکی از بهترین وکیل‌های زن اصفهان شناخته می‌شود. وی با تلاش و کوشش خود در حل مشکلات حقوقی موکلان خود، به عنوان یکی از پیشروان حرفه‌ی وکالت شناخته شده است.

 

وکیلی که در حوزه‌ی حقوق جزییات دعاوی حقوقی را به راحتی می‌فهمد و می‌تواند به بهترین نحو ممکن به موکلان خود در برخورد با مسائل و امور حقوقی صحیح و موثر کمک کند. او در دعاوی مختلفی نظیر وصول مطالبات، خلع ید، الزام به تنظیم سند، کلاهبرداری، ضرب و شتم، طلاق، مطالبه مهریه و نفقه فعالیت‌های ارزشمندی داشته و به سرعت برای هر مشکل و ایرادی از بین می‌رود.

 

با توجه به تخصص و مهارت‌های وکیل رضوان سلیمانی، او به عنوان یکی از بهترین وکیل‌های دعاوی خانواده اصفهان و بهترین وکیل زن اصفهان معرفی شده و به موکلان خود در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی و ایجاد حق پدری، تنظیم و تفکیک سند، نحوه‌ی پرداخت نفقه و مهریه به بهترین شکل کمک می‌کند.

کسی که با توجه به تحصیلات و آموزش فراوان خود در دوره‌های دانشگاهی در زمینه حقوق، در دعاوی ملکی نیز فعالیت داشته و موکلان خود را در مباحث مربوط به خرید و فروش ملک، خلوص مالکیت و نحوه تنظیم معاملات و اطلاعات مربوط به قرارداد و تفریغات کمک می‌کند.

 

در نتیجه، با توجه به تخصص و تجربه وکیل رضوان سلیمانی در حوزه حقوق و برخورد با مسائل مختلف، او را می‌توان به عنوان یکی از بهترین وکیل‌های اصفهان و بهترین وکیل حقوقی و کیفری اصفهان دانست. او با ارائه خدمات قانونی با کیفیت و متنوع، به موکلان خود کمک می‌کند تا مسائل حقوقی‌شان را به بهترین شکل و با اعتماد به نفس، بازگو و حل کنند. وی صمیمانه و با قلبی صاف و منصفانه با موکلان خود ارتباط برقرار می‌کند و به صورت فعال در تلاش است تا جای خود در حرفه‌ی وکالت را به بهترین نحو احساس کند.

 

 

پیام بگذارید